Ahad, 13 Mei 2012

Bacaan Dalam Solat - 6. Sujud

Disusun oleh Abu Haniff

6.1 Doa Pertama

Sujud01

(Maha Mulia Tuhanku Yang Maha Agung)

 

6.2 Doa Kedua

Sujud02

(Maha Mulia lagi Maha Qudus Tuhan para malaikat dan roh)

 

6.3 Doa Ketiga

Sujud03

(Maha Mulia Engkau. Ya Allah, Tuhan kami, dan dengan pujianMu. Ya Allah, ampunilah aku)

 

6.4 Doa Keempat

Sujud04

(Ya Allah, kepadaMu aku sujud, dan denganMu aku beriman, dan kepadaMu aku menyerah diriku. Wajahku bersujud kepada yang menjadikannya dan membentuknya, maka amat baik sekali bentuknya. Dan Dia membuka pendengaranku dan penglihatanku. Dan Maha Berkat Allah, yang terbaik dari segala pencipta-pencipta)

 

6.5 Doa Kelima

Sujud05

(Maha Mulia Yang memiliki Keperkasaan, dan Kuasa Memerintah, dan Keagungan, dan Kehebatan)

 

6.6 Doa Keenam

Sujud06

(Maha Mulia Engkau dan dengan pujianMu, tiada Tuhan melainkan Engkau)

 

6.7 Doa Ketujuh

Sujud07

(Ya Allah, ampunilah aku apa yang aku sembunyikan dan apa yang aku perlihatkan)

 

6.8 Doa Kelapan

Sujud08

(Ya Allah, jadikanlah di dalam kalbuku cahaya, dan di dalam pendengaranku cahaya, dan di dalam penglihatanku cahaya. Dan di sebelah kananku cahaya, dan di sebelah kiriku cahaya, dan di hadapanku cahaya, dan di belakangku cahaya, dan di atasku cahaya, dan di bawahku cahaya. Dan jadikanlah bagiku cahaya, atau Rasulullahr mengucapkan dan jadikanlah aku cahaya)

 

6.9 Doa Kesembilan

Sujud09

(Ya Allah, jadikanlah di dalam kalbuku cahaya, dan jadikanlah di dalam pendengaranku cahaya, dan jadikanlah di dalam penglihatanku cahaya. Dan jadikanlah dari bawahku cahaya, dan jadikanlah dari atasku cahaya, dan di sebelah kananku cahaya, dan di sebelah kiriku cahaya. Dan jadikanlah hadapanku cahaya, dan jadikanlah belakangku cahaya. Dan tambahkanlah bagiku cahaya)

 

6.10 Doa Kesepuluh

Sujud10

(Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung dengan keridhaanMu dari kebencianMu, dan dengan kemaafanMu dari hukumanMu. Tidaklah dapat aku mengira pujian ke atas diriMu. Engkau adalah sebagaimana pujianMu kepada diriMu)

 

Muat turun Bacaan Dalam Solat 6. Sujud

Tiada ulasan:

Catat Ulasan